#64 SZCZYPTA SŁOWIAŃSKIEJ MAGII | WIEDŹMA


Obłożona klątwą wiedźma Jasna budzi się z długiego snu. Wyrwana ze swoich czasów, samotna i pozbawiona mocy, pragnie zemścić się za dawne krzywdy. Spotyka na swej drodze zmorę-uciekinierkę, szamana z przypadku i anioła niezadowolonego z nowych obowiązków. Każdy z nich zmaga się z cieniami przeszłości, a Los wciąga ich w nieoczywistą rozgrywkę o ludzkie dusze i przygotowania do końca świata. 

Wiedźmy i demony, wilkodłaki i łapiduchy, szamani i anioły śmierci – postaci ze słowiańskich legend i wierzeń całego świata spotykają się we współczesnym Wrocławiu, tworząc niezwykłą wizję Wieloświata. Dawne historie odżywają po wiekach w nowych kształtach, a uśpione moce wypełniają ulice miast XXI wieku. Na Ślęży, w dawnym miejscu słowiańskiego kultu, gdzie niegdyś starły się siły niebios i piekieł, ponownie otwiera się przejście między światami. 


Autor: Anna Sokalska

Premiera: 06/02/2019

Wydawnictwo: Lira

Ilość stron: 416

Moja ocena: 3/5 (DOBRA)




Kiedy po raz pierwszy zapoznałam się z opisem książki, pomyślałam, że to może być jedna z lepszych pozycji, jakie przeczytam w tym roku. Wiedźma, która pragnie zemsty, zmory, demony, potwory, słowiańskie legendy i wierzenia - brzmi tak dobrze i mrocznie, że musiałam zacząć czytać niemal natychmiast. Spodziewałam się magicznego klimatu z dreszczykiem emocji, tajemnicami, niespodziewanymi zwrotami akcji. Niestety, trochę się przeliczyłam i zamiast tego dostałam... lekko magiczne opowiadanie dla młodzieży. Nie zrozumcie mnie źle, Wiedźma naprawdę mi się podobała, po prostu nie było to do końca to, czego się spodziewałam.

Przede wszystkim, to, czego najbardziej zabrakło mi w książce, to zbyt mała ilość tych słowiańskich legend i wierzeń. Pojawiały się magiczne postacie, jednak czułam niedosyt, chciałam więcej ich działań, wątków z nimi. Z tego co wiem, w kolejnych tomach ma pojawić się tego więcej, więc jestem dobrej myśli. To samo dotyczy magii - co prawda Jasna, nasza tytułowa wiedźma, przez klątwę nie ma pełnego dostępu do swojej mocy, ale tak czy siak, pragnęłam więcej sytuacji, w których pojawiałaby się magia. 

Co do samych postaci, uważam, że są zbyt mało wyraziści. Jasna, która według opisu ma być wiedźmą szukającą zemsty, dla mnie stwarza wrażenie nieporadnej, zagubionej dziewczynki. Ma kilka swoich momentów, aczkolwiek spodziewałam się po niej więcej. Kolejna główna postać - Nina - wypada już nieco lepiej, jest bardziej wyrazista, ma charakterek, jest wygadana i dodaje trochę humoru do całej tej historii. Natomiast Dawida dla mnie w ogóle w tej książce mogłoby nie być, nie zauważyłabym jego zniknięcia, dla mnie był on totalnie zbędny i tylko irytował swoim zachowaniem. Reszta postaci wypada podobnie - mają wielki potencjał, który mam wrażenie, że nie został wykorzystany.

Ogólnie cały pomysł na fabułę jest naprawdę dobry i gdyby autorka dodała nieco więcej tajemniczości i mroku, to książka wypadłaby o wiele lepiej. Wątki z demonami i przejściami między światami są ciekawe i liczę na to, że w kolejnych tomach zostaną odpowiednio rozwinięte. Bardzo podobał mi się sposób, w jaki zostało ukazane to, co dzieje się z duszami po śmierci, jak zostają przyjęte do Międzyświata i na czym polega praca Anioła Śmierci. Ja naprawdę lubię takie magiczne klimaty, więc na pewno przeczytam kontynuację.

Jeśli tak jak ja jesteś fanem słowiańskich wierzeń i legend, lubisz magię i stwory nie z tego świata, to sięgnij po Wiedźmę. Czyta się szybko i przyjemnie, a pomimo kilku niedociągnięć, ma się chrapkę na poznanie dalszych losów bohaterów. 


Wiecie, że książkę możecie przeczytać i zrecenzować także dzięki portalowi CzytamPierwszy? ;)
https://czytampierwszy.pl/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DOMI READS , Blogger