#45 PRZESZŁOŚĆ JEST JUŻ ZAMKNIĘTA, DLATEGO WŁAŚNIE JEST PRZESZŁOŚCIĄ | LOKATORKA


Miałam dość wysokie wymagania, jeśli chodzi o Lokatorkę, okrzykniętą olśniewającym, idealnym thrillerem psychologicznym. Czytało mi się ją niezwykle szybko i przyjemnie, ale czy faktycznie nazwałabym tą pozycję olśniewającą i idealną? Serdecznie zapraszam do zapoznania się z recenzją.

Większość ludzi wkłada całą swoją energię w próby odmienienia innych ludzi, podczas gdy tak naprawdę możemy odmienić tylko samych siebie, a nawet to jest niesłychanie trudne.

MIESZKANIE IDEALNE
Emma i Jane mają ze sobą wiele wspólnego. Nie tylko są do siebie podobne z wyglądu, ale również każda z nich przeszła w życiu traumatyczne wydarzenie. No i, co najważniejsze, obydwie wynajmowały dom przy Folger Street 1. Idealnie perfekcyjny dom, w którym wszystko miało swoje określone miejsce, a warunki wynajmu były bardzo restrykcyjne. Przed wysłaniem zgłoszenia należało wypełnić specjalnie przygotowany formularz, a każde naruszenie którejkolwiek z wielu zasad, które obowiązywały podczas wynajmu, oznaczało natychmiastową eksmisję. Niektóre pytania z formularza co jakiś czas pojawiały się w książce, dlatego również i czytelnik, chcąc nie chcąc, próbował na nie odpowiedzieć. A trzeba przyznać, że pytania te naprawdę nie należały do najłatwiejszych. W każdym bądź razie, zgłoszenie Emmy zostało przyjęte. Kilka lat później, również Jane otrzymała pozytywną odpowiedź. Sytuacja wydaje się niemal identyczna, z tą tylko różnicą, że… Emma nie żyje, a Jane ma jeszcze szansę wyjść z tego cało.

TAJEMNICA FOLGER STREET 1
Historia Lokatorki przedstawiona została z dwóch perspektyw: Emmy oraz Jane. Możemy więc poznać obydwie panie, co pozwala nam zauważyć, że tak naprawdę wcale nie są do siebie podobne tak, jak wydawałoby się nam na początku. Jane próbuje rozwiązać zagadkę śmierci Emmy, co okazuje się bardzo skomplikowane. Pojawia się kilka teorii, które czytelnik stara się rozwiązać wraz z jedną z głównych bohaterek. I tutaj pojawia się cała ta psychologiczna pułapka, którą zaserwował nam autor, i chcąc nie chcąc, jesteśmy na nią skazani. Nic nie jest takie, jak nam się wydaje. Podczas czytania tak skupiłam się na tym, co było wręcz podane na tacy, że nie dopuszczałam do siebie innych możliwości, dlatego zakończenie było dla mnie nie małym zaskoczeniem.

W książce pojawia się kilku bohaterów, którzy mają ogromne znaczenie dla fabuły, jednak ich rola nigdy nie jest do końca jasna. Autor świetnie poradził sobie z ich kreacją i podłożem psychologicznym. Nie było tutaj osoby, która byłaby nakreślona w sposób prosty i nieskomplikowany. Każdy z ich skrywał w sobie cechy, które wpływały nie tylko na innych bohaterów, ale także na samego czytelnika. Pytanie tylko, kto z nich dokonał zbrodni doskonałej? I jakie tajemnice skrywa minimalistyczne, perfekcyjne mieszkanie?

OLŚNIEWAJĄCA I IDEALNA?
Lokatorce nie można odmówić miana dobrego thrillera – ta psychologiczna pułapka wciąga czytelnika w świat tajemnic, kłamstw i zagadki, którą trzeba rozwiązać. Niestety, czegoś mi w całej tej historii zabrakło. Przez niemal całą powieść nie odczuwałam tego typowego dla takich pozycji napięcia, którego się spodziewałam. Lepiej zrobiło się pod koniec, ale to wciąż nie było to, czego szukałam, a z czym spotykałam się w innych książkach z tej kategorii. Pomimo jednak tego zgrzytu, całą lekturę czytało mi się błyskawicznie i przyjemnie. Wpływ na to zdecydowanie miał przystępny styl autora i narracja w czasie teraźniejszym, którą szczerze bardzo lubię. Dzięki niej mogę lepiej wczuć się w opisywane sytuacje. Całość więc wypada bardzo dobrze, ale nie powiedziałabym, że olśniewająco i idealnie.

PODSUMOWANIE
Lokatorka to zdecydowanie książka dla fanów tego gatunku. Wykreowana w niej historia wciąga i oddziałuje na czytelnika, który za wszelką cenę próbuje rozwiązać zawartą w niej tajemnicę. Psychologicznie złożona fabuła zaprząta nasze myśli, nie dając o sobie zapomnieć. Z czystym sercem mogę polecić tę pozycję, jeśli szukacie dobrego thrillera, do którego jeszcze jakiś czas po przeczytaniu będziecie wracać.  

✮✮✮✮✮✮✮✩
BARDZO DOBRA

14 komentarzy:

  1. Tyle o niej słyszałam, ale jakoś wciąż nie trafiła w moje ręce. Tak czy inaczej kiedyś na pewno po nią sięgnę, bo uwielbiam thrillery :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna zamierzam ją przeczytać, nie będę ukrywać. Teraz jest na afiszu. Uważam, że na pewno mi się spodoba. I niedługo po nią sięgnę.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już od pierwszych recenzji mnie interesuje. Czuję, że może być naprawdę dobra, mam nadzieję, że mi uda się poczuć to napięcie.
    Pozdrawiam!
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że "Lokatorka" od samego początku nie przyciąga mnie do siebie, dlatego nawet pomimo pozytywnych opinii, prawdopodobnie nie sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie również wciągnęła, a co do napięcia - ja je wyczuwałam i mocno zaangażowałam się w tą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tę książkę mam już od dawna w planach przeczytać. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dałam troche niższą ocene tej książce. :) Zapraszam do mnie, nominowała cie do Book Tag :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zamiar zajrzeć do tej książki jak najszybciej.|
    Kochane książki

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej książce, ale brzmi bardzo dobrze. Są to zdecydowanie moje klimaty. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jest u mnie na czytniku i mam nadzieję, że do końca wakacji jej podołam xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też się nią zachwycałem , ale kilka dni po skończeniu tej pozycji stwierdziłem, że czegoś w niej zabrakło. Jednak jest to jedna z lepszych książek tego roku !
    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie książki. Na pewno po nią sięgnę 😊
    Pozdrawiam, maobmaze

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie "Lokatorka" wciągnęła od pierwszych stron - nie byłam w stanie jej odłożyć aż do momentu kiedy nie dowiem się jak skończy się ta historia. I nie żałuję. Jest to jeden z lepszych thrillerów jakie czytałam. Momentami przeszkadzała mi duża ilość erotycznych opisów - ale biorąc pod uwagę przebieg całej fabuły jestem w stanie zrozumieć co miały na celu. Bardzo dobra recenzja :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę spróbować, zwłaszcza, że zaczęłam dawać szansę thriller'om i pomalutku zaczynają na stałe wpisywać się w szeregi książek, które czytam... :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DOMI READS , Blogger