#42 REWIZJA | REMIGIUSZ MRÓZ



Trochę czasu minęło, odkąd skończyłam drugi tom serii o Chyłce i sięgnęłam po Rewizję, cieszę się jednak, że w końcu to zrobiłam. Dawno nie czytałam czegoś tak przyjemnego w odbiorze, miło było więc śledzić losy Joanny i Kordiana. Zapraszam do przeczytania mojej opinii na temat Rewizji Remigiusza Mroza.

CHYŁKA VS. ORYŃSKI
Remigiusz Mróz jak zwykle serwuje nam nową, ciekawą sprawę, którą muszą rozwiązać prawnicy z Warszawy. Tym razem do czynienia mamy z okrutnym morderstwem żony i córki pewnego robotnika, wywodzącego się ze społeczności Romów. Mężczyzna zostaje oskarżony o ten straszny czyn, a wybronić go stara się Joanna Chyłka. Jak można się domyślić, sprawa jest naprawdę skomplikowana, do tego po przeciwnej stronie barykady staje nasz drogi Zordon. Pojawia się również postać z pierwszego tomu serii, która dodatkowo wszystko utrudnia. Nie wygląda to najlepiej, ale dzięki temu całość czyta się naprawdę szybko, chcąc poznać zakończenie całej tej historii.

Przyznam szczerze, że zdecydowanie wolę, kiedy Chyłka i Oryński pracują razem, a nie przeciwko sobie. Jednak pomimo tego, z wielkim zaciekawieniem śledziłam losy prawników, które wcale nie były kolorowe. Joanna zaczęła upadać, a Zordon stanął przed ważnym wyborem, który miał mieć wpływ na całe jego życie. Do tego sprawa, którą się zajmowali, była naprawdę paskudna i skomplikowana. Wszystko jednak zakończyło się w stylu charakterystycznym dla pana Mroza - rozwiązanie sprawy jak dla mnie okazało się całkowicie nieprzewidywalne, co oczywiście jest wielkim plusem. No i samo zakończenie, dosłownie ostatnie zdanie sprawia, że ma się ogromną ochotę sięgnąć po kolejny tom, co na pewno zrobię w najbliższym czasie. 

Jeśli chodzi o bohaterów, to w sprawie Chyłki nic nie zmieniło się od ostatniego razu. Dalej jej nie lubię i nie wyobrażam sobie, aby miało się to zmienić. W Rewizji również jest niesamowicie irytująca, wpływ na to na pewno ma problem, który ją dosięgnął, chociaż podejrzewam, że to po prostu dalej jej sposób bycia wpływa na mnie tak drażniąco. Jedynym pozytywnym elementem w jej postaci są teksty, którymi sypie naokoło, nie ma co ukrywać, nie raz doprowadzały mnie do śmiechu. 
Natomiast w sprawie Kordiana to muszę przyznać, że do tej pory naprawdę lubiłam jego postać, jednak w Rewizji zyskał u mnie kilka minusów. Co prawda pod koniec się zrehabilitował, nie jest więc źle, no i liczę na to, że w kolejnych tomach znów powróci moja sympatia co do niego. 

NIE TYLKO MORDERSTWO
Rewizja nie dotyczy jedynie sprawy okrutnego zabójstwa, a zwraca także uwagę na sytuację społeczną Romów. Odkrywa przed nami nieco ich świat, ich kulturę, sposób zachowania, a także to, jak traktowani są przez społeczeństwo. Zdecydowanie jest to odłam, który nie wywołuje pozytywnych emocji, są oni spychani na margines społeczny, pozbawiani swoich domów czy pracy. Przyznam szczerze, że naprawdę spodobał mi się ten wątek, a autor wykonał kawał dobrej roboty, przygotowując się do niego. 

PODSUMOWUJĄC
Po raz kolejny Remigiusz Mróz nie zawiódł mnie swoją twórczością. Nie jestem chyba w stanie do niczego się przyczepić. Interesująca sprawa, stare i nowe wątki, wywołujące wiele emocji sytuacje - to zdecydowanie cechy, które świadczą o dobrej powieści. Bez dwóch zdań mogę polecić tą pozycję, nie tylko dla fanów kryminałów czy prawa, ale dla wszystkich lubiących dobry styl i wciągającą fabułę.

✮✮✮✮✮✮✮✮
REWELACYJNA

26 komentarzy:

  1. Widzę, że 'Rewizja' zapowiada się genialnie. W kwietniu czytałam 'Zaginięcie' i bardzo podobał mi się ten tom, także w lipcu planuję zacząć wyżej wymieniony i mam nadzieję, że mnie również oczaruje i zachwyci :)
    Buziaki,
    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki Mroza <3 Ale tej jeszcze nie czytałam :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/07/podsumowanie-czerwca.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam nic pana Mroza ale po twojej recenzji stwierdzam, że chyba w końcu muszę to zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znowu widzę recenzję książki Mroza i znowu jest pozytywna. Powiedz mi dlaczego ja wciąż odkładam jego książki "na później"? Nie no wracam z wakacji i nie ma bata, żebym nie przeczytała Mroza. :)
    Pozdrawiam, Hayles z https://ourbooksourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak miałem , jednak jak przeczytałem Behawiorystę ( która dla mnie jest chyba najlepszą książką na świecie ) bardzo się otworzyłem na jego książki. Każda książka jest świetna, wciągająca . Koniecznie przeczytaj !

      Usuń
    2. Mróz to już pozycja obowiązkowa, nie dlatego, że tak o nim głośno, ale jest po prostu mistrzem w swoich fachu i szkoda byłoby pominąć tak dobrze napisane powieści :)

      Usuń
  5. Ja jestem z Mrozem po Behawioryście oraz dwa pierwsze tomy Forsta, ale jak widzę po recenzji , muszę koniecznie przeczytać również serię z Chyłką :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Behawiorysta cudowna książka, mistrzostwo <3 Ja Forsta przeczytałam jedynie pierwszy tom póki co, ale już wiem, że bardziej przypadnie mi do gustu niż seria z Chyłką, która jest dobra, ale u Forsta coś bardziej mnie przyciąga :)

      Usuń
  6. U mnie nadal ten Autor nie zagościł. Widzę, że masz dobre zdanie o jego twórczości. Na pewno kiedyś sięgnę po jego książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam ani jednej książki tego autora... chyba czas to zmienić :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wstyd, ale zdecydowanie polecam zapoznać się z jego twórczością :)

      Usuń
  8. Trochę wstyd się przyznać, ale ja do tej pory nie miałam okazji przeczytać żadnej z książek Mroza. Zdecydowanie powinnam to nadrobić, ale jakoś mi nie wyszło.


    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno w przyszłości się uda, trzymam kciuki ;)

      Usuń
  9. Każdy kolejny tom tej serii jest coraz bardziej ciekawszy. No i oczywiście te zakończenia - potrafią trzymać czytelnika w niepewności :)

    Pozdrawiam!

    annrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, chociaż przyznam szczerze, że póki co chyba drugi tom z tej serii najbardziej przypadł mi do gustu :)

      Usuń
    2. Mnie najbardziej właśnie "Rewizja". Z niecierpliwością czekam na kolejną część. Ty pewnie też :)

      Usuń
    3. Bardzo, już mam zakupioną, tylko czas muszę znaleźć na jej przeczytanie :)

      Usuń
  10. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, jednak myślę, że po Twojej recenzji się to zmieni.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na Herbaciane Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam Kasacje i zrobiła ona na mnie ogromne wrażenie. Myślę, że po Rewizje tez sięgnę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdradzić ci sekret? Do tej pory nie przeczytałam Kasacji :s

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam jeszcze przyjemności z Mrozem, jakoś było nam nie po drodze, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że prędzej czy później się to musi zmienić. Szczególnie te zaskakujące zakończenia brzmią kusząco!

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki tego autora mnie chyba prześladują, a jeszcze żadnej nie czytałam...no cóż trzeba będzie nadrobić.
    xoxo
    L.(https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w trakcie czytania i odnoszę wrażenie,że to najgorszy tom jak dotąd.
    Pozdrawiam. :)
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DOMI READS , Blogger