#51 NADZIEJA TO KAWAŁ KURWY. NIE MOŻNA JEJ UFAĆ | RADYKALNI. TERROR


Rok 2023. Europa powoli traci integralność, a wielomilionowa migracja muzułmanów z Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu zalewa targany konfliktami kontynent. Układ z Schengen to przeszłość, strefy szariatu w największych metropoliach rozrastają się w zastraszającym tempie, imigranckie getta toczy rak radykalnego islamu. W odpowiedzi do głosu zaczyna dochodzić skrajna prawica.

Kuba Polak na wymianie studenckiej w Hiszpanii zakochuje się w pięknej Arabce, z którą spodziewa się dziecka. Jego szczęście nie trwa jednak długo, wybranka pada ofiarą zabójstwa honorowego, a on wraz ze swoim przyjacielem Michałem ledwo uchodzą z życiem. Kiedy uprowadzona zostaje partnerka Michała, mężczyźni wraz z jej bratem Krzyśkiem, żołnierzem Legii Cudzoziemskiej, ruszają za mordercami Nawal i porywaczami Moniki. Ich droga przez tętniącą wzbierającą nienawiścią Europę staje się dla młodych ludzi przeprawą przez piekło.

- opis z lubimyczytać


SPOILER:
"Człowiek potrafi umrzeć za życia, choć jego serce wciąż będzie wybijać swój rytm."

~ ~ ~

Od jakiegoś czasu nie pojawiła się tutaj żadna recenzja, ale dzisiaj wracam z książką, która wywarła na mnie ogromne wrażenie. Radykalni. Terror jest wizją okrutnej przyszłości, która wcale nie jest tak nieprawdopodobna, jak mogłoby się wydawać, ale to także historia o miłości i przyjaźni, dla której jesteśmy w stanie wiele poświęcić, historia o sile i wytrwaniu w czasach terroryzmu oraz mordu. 

Kiedy na pierwszych stronach poznałam czwórkę przyjaciół - Kubę, Nawal, Monikę i Michała - nie spodziewałam się jeszcze, jakie okrucieństwo przyniosą im, a równocześnie i mi, kolejne strony. Trójka studentów z Polski przyjeżdża do Hiszpanii na uczniowską wymianę, gdzie Kuba poznaje piękną arabkę, Nawal, w której zakochuje się do szaleństwa i razem z nią planuje przyszłość. Wszystko wydaje się piękne do czasu, aż przez radykalnych wyznawców islamu, chłopak traci swą ukochaną, a Monika, dziewczyna Michała, zostaje porwana. W tym momencie zaczyna się przygoda, która zaparła mi dech w piersiach. 

Podczas czytania tej książki nie ma czasu na nudę. Do Kuby i Michała dołącza Krzysiek, brat Moniki, który jest członkiem specjalnej jednostki Legii Cudzoziemskiej i rozpoczyna się pościg za porywaczami dziewczyny. W tym czasie czytelnik może zobaczyć, jak wygląda świat, w którym władzę przejęli muzułmanie, wprowadzający wśród ludzi zasady swojej wiary. Widok ten jest przerażający - twarde zasady islamu przeplatają się z torturami, terroryzmem, mordem, handlem ludźmi. Wiele razy ściskało mnie na widok przeczytanych słów, wzdrygałam się lub po prostu całą siłą powstrzymywałam cisnące się do oczu łzy. Ale to i tak było nic w porównaniu z tym, co spotykało zamkniętą w niewoli Monikę. Okrucieństwo zadawane przez jej oprawców powodowało u mnie całą gamę uczuć - od żalu, poprzez obrzydzenie, aż do nienawiści.

Bohaterowie książki zostali wykreowani w sposób, który dodawał całej historii autentyczności. W sposób ludzki, emocjonalny. Każdy z nich wykazywał się sporą odwagą, ale nie zabrakło tu także strachu, żalu, płaczu, wątpliwości. Wszystko było wyważone w idealny sposób, dzięki czemu ma się wrażenie, że nie czytamy jedynie wytworu wyobraźni autora, ale zapisek czegoś, co stało się naprawdę. Duży wpływ na to ma także autentyczność miejsc przedstawionych w książce czy po prostu bardzo przyjemny w odbiorze styl autora.

Wiele kwestii nie zostało jeszcze wyjaśnionych, dlatego z wielką niecierpliwością czekam na drugi tom Radykalnych. Poza tym koniecznie muszę dowiedzieć się, jak potoczyły się dalsze losy bohaterów, z którymi bardzo się związałam, co uważam za ogromny plus, bo nie jest łatwo stworzyć postacie, które w takim stopniu na nas oddziałują, a Panu Przemkowi jak najbardziej się to udało.

Radykalni. Terror nie jest książką, przy której się odmóżdżymy czy odpoczniemy. To pozycja, która w dużym stopniu oddziałuje na nasze emocje i daje do myślenia. I chciałabym Was bardzo, bardzo zachęcić do jej przeczytania, bo uwierzcie mi, WARTO. Koniecznie dajcie mi znać, czy zdecydujecie się sięgnąć po tą niesamowitą książkę. 

✮✮✮✮✮✮✮✮
REWELACYJNA

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA I ZRECENZOWANIA KSIĄŻKI
BARDZO DZIĘKUJĘ AUTOROWI!


14 komentarzy:

  1. Nie czytałam ale bardzo mnie zainteresowała :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2017/09/55-recenzja-sexy-bastard-hard-eve-jagger.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Powieści tego typu trzeba lubieć. Ja nie przepadam, dlatego po nią nie sięgnę. Ale fajnie, że Tobie się podobała! To najważniejsze :)

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Może być ciekawie, tematyka taka jaką lubię !
    Leci na listę :)
    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca książka. Bardzo mnie ją zaciekawiłaś, a fabuła jeszcze bardziej :)

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Obawiam się, że nie do końca moje klimaty. ;/ Ale super, że Tobie się podobało i jesteś zadowolona z lektury. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się naprawdę ciekawa, może nawet przecierpię te polskie imiona ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak nie przeszkadzają w czytaniu, a myślę że warto je przecierpieć dla tej fabuły :)

      Usuń
  7. Zgadzam się z Tobą w 100% - dla mnie jest to jedna z najlepszych książek, jaką dotąd przyszło mi czytać.

    Pozdrawiam
    kasiaiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam książki wywołujące wiele emocji, takie, które pozostają w pamięci na długo po przeczytaniu. Z tego co piszesz ta jest dokładnie taka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, wywołuje wiele emocji i jeszcze przez długi czas będę wracać do niej myślami :)

      Usuń
  9. Zdecydowanie, ta pozycja jest dla mnie - lubię od czasu do czasu takie książki. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DOMI READS , Blogger